جستجو
logo

اطلاع رسانی و مشاوره کسب وکار

  • صفحه نخست
  • درباره ما
  • اخبار و رویدادها
  • مقالات
  • ایده ها و طرح های نو
  • خدمات و مشاوره
  • تماس با ما
اجتماعی مقالات 5 سال قبل

برنامه ریزی استراتژیک؛ ترسیم نقشه راه موفقیت

رضا علیزاده

برنامه ریزی استراتژیک؛ ترسیم نقشه راه موفقیت

برنامه ریزی استراتژیک؛ ترسیم نقشه راه موفقیت
ورود به بازارهای جهانی و پویای امروزی و رقابت تنگاتنگ بین کسب و کارها در ارائه انبوهی از محصولات مشابه در یک رده به بازار، ارزش منحصر به فردی به برنامه ریزی استراتژیک و دارا بودن یک نقشه راه از مسیر پیش رو و چگونگی دستیابی به اهداف داده و جایگاه آن را در قلب تجارت تثبیت ساخته است.

?برنامه ریزی استراتژیک راهی است برای روبرو شدن با تغییرات سریع و مدلی است برای شناخت و حل مسائل مبتلابه آن، شناسایی نقاط قوت و ضعف سازمان و استفاده بهینه از فرصتها و موقعیت ها و تسلط بر ضعف ها و تهدیدهایی که موجودیت سازمان را به خطر می اندازد.

?بنابراین براساس الگوهای مختلف استراتژیک، برنامه ریزی جهت حفظ بقاء و رشد سازمان، با تجزیه و تحلیل محیطی صورت می گیرد و بر اساس آنها استراتژی متناسب با واقعیت های محیطی تدوین می گردد.

? فرآیند مدیریت استراتژیک دارای ۳ سطح است:
۱️⃣سطح کلان سازمان که هدف از آن هدایت کل مجموعه و تخصیص بهینه منابع در آن است.
۲️⃣سطح بخشی یا واحد کسب و کار که در راستای استراتژی های سطح کلان سازمان برای هریک از واحدهای تجاری استراتژیک سازمان تعریف می شود.
۳️⃣سطح وظیفه ای که برای هر کدام از وظایف واحدهای تجاری استراتژیک تعیین میشود و در واقع می توان گفت که اجرا و پیاده کردن برنامه های استراتژیک سازمان در این سطح انجام می شود.

? آنچه در این مرحله ضروری به نظر می آید همراهی و همراستایی استراتژی های اجرا شده با استراتژی های تدوین شده در سطح کلان سازمان است. داشتن یک مدل و نقشه استراتژی همراه با تفکر یکپارچه سازی استراتژی در تمام سطوح وظیفه ای و مدیریتی سازمان، تحقق اهداف و استراتژی های تدوین شده را به راحتی محقق می سازد.

برچسب برنامه ریزی استراتژیکبرنامه ریزی استراتژیک موفقیتبرنامه ریزی استراتژیک؛ ترسیم نقشه راه موفقیتترسیم نقشه راه موفقیتراه موفقیتمسیر موفقیتنقشه راه موفقیت
شاید بپسندید
25 شعار تبلیغاتی و استراتژیک شرکت های معتبر دنیا

مزایای استراتژی تبلیغاتی

برنامه بازاریابی

برنامه بازاریابی شامل چه مواردی می شود

ویژگی های یک فروشنده ماهر

ویژگی های یک فروشنده ماهر

پاسخی بگذارید لغو پاسخ

پست قبلی
مدل تبلیغات ۵M
پست بعدی
عوامل افزایش بهره وری

Furosa Newsletter

Subscribe for Furosa news and receive daily updates. For those who want to keep in touch with us.

[mc4wp_form id="96"]
مشاوره کسب و کار © 2022 - کلیه حقوق محفوظ است.
دسترسی سریع
  • خانه
  • درباره ما
  • تماس با ما
  • خدمات و مشاوره
لینک های مفید
  • بزودی…
  • بزودی…
  • بزودی…
  • بزودی…
جدیدترین مقالات
  • مزایای استراتژی تبلیغاتی
  • برنامه بازاریابی شامل چه مواردی می شود
  • ویژگی های یک فروشنده ماهر
  • ۵ استراتژی در بازاریابی آنلاین
  • ۴ تکنیک موثر در تبلیغات